Od 10.2 do 16.2.2014 bude prebiehať Národný týždeň manželstva. Jeho cieľom je vytvoriť priestor na vyzdvihnutie hodnoty manželstva ako jedinečného vzťahu muža a ženy, založeného na vzájomnej úcte a láske a vyjadreného obojstranným verejným záväzkom. Kampaň v roku 2014 sa bude niesť pod heslom „Manželstvo – viac ako papier”.
Cez túto kampaň chceme povzbudiť manželov, aby si uvedomili vzácnosť a hodnotu svojho vzťahu a obojstranného záväzku, vyjadrili si navzájom svoje ocenenie a lásku a oslávili tento týždeň ako sviatok a oživenie svojej lásky. Môžu tak urobiť najmä tým, že si vyčlenia čas jeden pre druhého, investujú do svojho vzťahu, nájdu si spoločné záujmy, urobia pre manžela/manželku niečo milé, pekné, čo ich ako dvojicu posilní, čím potešia, prekvapia a podporia jeden druhého.
Ako sa môžete aj vy so svojim stretkom zapojiť do NTM?
– Oceňte dlhoročných manželov vo vašom okolí, poskytnite im priestor podeliť sa s ich skúsenosťami.
– Zorganizujte večer pri sviečkach, športové odpoludnie so súťažením manželských párov, kurz tanca, seminár o manželských vzťahoch, výchove detí a podobne.
– Oceňte rodičov detí zo stretiek alebo tých, ktorí sú pre vás povzbudením vo viere a v príkladnom manželstve. Venujte im napr. poukaz „babysittingu“ – postrážte im deti, kým sa budú venovať sebe. Alebo im môžete darovať malú pozornosť, ktorú vytvoríte na stretku s deťmi.
Príloha: Poukaz pre manželov (.pdf, 144 kB)
Z histórie NTM
Iniciatíva sa zrodila v roku 1997 v Anglicku. Jej zakladateľ Richard Kane sa vtedy rozhodol poukázať na dôležitosť a prínosy manželstva pre spoločnosť i jednotlivca. Podujatie Marriage Week (týždeň manželstva) si rýchlo získalo podporu osobností politického a spoločenského života. Týždeň manželstva prebieha v súčasnosti aj v Nemecku, Holandsku, Česku, Maďarsku, USA, Austrálii a ďalších krajinách. Viac sa o ňom možno dozvedieť na internetovej stránke www.marriage-weekinternational.com. Na Slovensku sa kampaň prvý raz rozbehla v roku 2011 a vo februári 2014 sa tak uskutoční už po štvrtý raz.