(Bratislava, 6.6.2023) Do radostného MINIdigi týždňa sa od 29. mája do 4. júna zapojilo viac ako 4 100 účastníkov. Do celoslovenskej kampane eRka bolo prihlásených 3 637 detí, 527 sprievodcov, 21 školských zariadení a viacero rodín. Účastníci kampane odhaľovali s deťmi zo stretka, v rodine a v triede digitálnych časožrútov, stlačili pauzu a zvolili si MINIdigi výzvu.
„Cieľom našej kampane bolo dať si digitálnu pauzu od displejov a venovať čas budovaniu skutočných vzťahov a priateľstiev. Sme veľmi radi, že sa do kampane zapojili tisícky detí a ďakujeme všetkým animátorom a vedúcim, ktorí deťom venovali svoj čas a učili sa spolu s nimi digitálnej miernosti. Téme digitálnych technológií a ich vplyvu na deti a mladých ľudí sa chceme v eRku venovať aj naďalej, nakoľko vnímame, že je to jedna z najväčších výchovných výziev súčasnosti,“ približuje cieľ kampane predseda eRka Andrej Gejdoš.
„Realizátori kampane ocenili pripravené námety s témou TVORIVOSŤ. Prostredníctvom rôznorodých aktivít priblížili deťom a mladým dôležitosť stlačenia digitálnej pauzy pre rozvoj tvorivosti a pre budovanie vzťahov. Zapojení do kampane boli vďační za to, že vďaka MINIdigi týždňu mohli zažiť intenzívny radostný týždeň spoločenstva a pekných zážitkov s priateľmi,“ približuje koordinátorka kampane Dominika Bujdáková.
„Významnú úlohu počas kampane mal aj farebný náramok s nápisom MINIdigi. Jeden náramok nosili deti na ruke počas celého týždňa, aby im pripomínal rozhodnutie plniť výzvu – tréning digitálnej miernosti. Druhý náramok mnohí zapojení darovali svojim kamarátom, spolužiakom, čím im priblížili podstatu kampane, pozvali ich k zapojeniu sa a k zažitiu spoločenstva,” dodáva Dominika Bujdáková.
“Sme radi, že sa tejto téme niekto venuje konkrétne. Deťom sa to páčilo, aj staršie deti cca. 16-roční hovorili o super nápade. (….) Deti boli otvorené a nadšené z kampane, aj keď sa im to spočiatku zdalo ťažké, no nakoniec boli radi, keď to zvládli. Boli povzbudené tým, že sú len časťou veľkého spoločenstva detí na Slovensku,” uviedli vedúce zapojených skupiniek.
Fotografie zapojených skupín si záujemcovia môžu pozrieť vo fotogalérii na webe eRka. Taktiež si môžu priaznivci tejto témy na webe kampane stiahnuť aj brožúrku Buďme spolu MINIdigi. Dočítajú sa v nej nielen to, prečo je dôležité vychovávať deti k digitálnej miernosti.
Kampaň MINIdigi organizuje eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí. Jej cieľom je vychovávať deti k digitálnej miernosti a viesť ich k tomu, aby minimalizovali digitálne technológie a využívali ich zmysluplne, zodpovedne a pre skutočnú radosť.
Kontakt pre médiá: Boris Kollár, 0904 906 927, boris@erko.sk