(Bratislava, 9.6.2022) V eRku – Hnutí kresťanských spoločenstiev detí od 30. mája do 5. júna prebiehala kampaň MINIdigi. Do kampane sa zapojilo viac ako 3 540 účastníkov z celého Slovenska. Dať si digitálnu pauzu a stíšiť svoje displeje na minimum sa rozhodlo z celkového počtu zapojených viac ako 3 060 detí a 480 animátorov, učiteľov a rodičov.
„Cieľom našej kampane bolo dať si digitálnu pauzu od displejov a venovať čas budovaniu skutočných vzťahov a vytvárať tak naozajstný vzájomný kontakt, nielen ten virtuálny. Sme veľmi radi, že sa do kampane zapojili tisícky detí a ďakujeme všetkým animátorom a vedúcim, ktorý deťom venovali svoj čas a učili sa spolu s nimi digitálnej miernosti. Téme digitálnych technológií a ich vplyvu na deti a mladých ľudí sa chceme v eRku venovať aj naďalej, nakoľko vnímame, že je to jedna z najväčších výchovných výziev súčasnosti“, približuje kampaň predseda eRka Andrej Gejdoš.
„Realizátori kampane ocenili pripravené námety s témou KONTAKT. Prostredníctvom rôznorodých aktivít priblížili deťom a mladým podstatu a dôležitosť nadväzovanie vzťahov s druhými a budovanie spoločenstva a jednoty. Zapojení do kampane osobitne ocenili to, že vďaka týždňu MINIdigi mohli zažiť intenzívny radostný týždeň, počas ktorého prehlbovali svoje priateľstvá,“ približuje koordinátorka kampane Dominika Bujdáková.
„Významnú úlohu počas kampane mal aj farebný náramok s nápisom MINIdigi. Jeden náramok nosili deti na ruke počas celého týždňa, aby im pripomínal rozhodnutie plniť výzvu – dať si digitálnu pauzu. Druhý náramok mnohí zapojení darovali svojim kamarátom, spolužiakom, čím im priblížili podstatu kampane, pozvali ich k zapojeniu sa a k zažitiu spoločenstva, dodáva Dominika Bujdáková. Fotografie zapojených skupín nájdu záujemcovia na webovej stránke www.erko.sk/galeria.
eRko pozýva detské, mládežnícke spoločenstvá, triedne kolektívy i rodiny, aby žili digitálnu miernosť aj po skončení týždňa kampane. Viac o podstate témy digitálnej miernosti nájdu záujemcovia na webovej stránke www.erko.sk/minidigi, kde nájdu aj animované video, ktoré približuje prečo a ako byť MINIdigi spolu s eRkom.
Kampaň MINIdigi organizovalo eRko – Hnutie kresťanských spoločenstiev detí. Jeho cieľom bolo, aby deti a mladí nachádzali správnu mieru vo využívaní médií v digitálnej dobe.
Kontakt pre médiá: Boris Kollár, + 421 904 906 927, boris@erko.sk